IV edycja
IV Edycja Mikolajkowego Konkursu
Chemicznego zakończona!
Laureaci:
I miejsce:
Marcin Sulikowski
Maciej Sienkiewicz
Anna Kraska
II miejsce:
Grzegorz Goska
Malkolm Mackiewicz
Piotr Fudali
III miejsce:
Mikołaj Grabski-Pawłowski
Anna Biernacka
Jakub Wręczycki
Regulamin IV Konkursu Chemicznego:
§ 1 - Postanowienia ogólne:
- Organizatorem IV Konkursu Chemicznego jest Koło Naukowe Studentów Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej „Trotyl” .
- W skład jury wchodzi trzech członków KNSWCh „Trotyl”.
- Decyzje jury konkursu są niepodważalne.
- W konkursie mogą wziąć udział studenci oraz doktoranci Politechniki Łódzkiej oraz Uniwersytetu Łódzkiego.
- Członkowie KNSWCh „Trotyl” nie mogą brać udziału w Konkursie.
- Konkurs odbędzie się dnia 6 grudnia 2012 roku w Sali Konferencyjnej Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej.
- Tematyka obejmuje chemię i nauki pokrewne.
- Ogłoszenie wyników odbędzie się bezpośrednio po zakończeniu Konkursu.
- Zadania praktyczne będą się odbywały pod kontrolą organizatorów, zgodnie z przepisami BHP, obowiązującymi w laboratorium chemicznym.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie.
- Organizatorzy nie biorą odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprzestrzeganiem zasad BHP przez uczestników konkursu.
- Kwestie nieujęte w tym regulaminie będą rozstrzygane przez jury konkursu.
- Celem konkursu jest popularyzacja chemii wśród studentów szkół wyższych.
§ 2 – Warunki uczestnictwa:
- Uczestnicy zgłaszają się w 3-osobowych zespołach, a organizatorzy zastrzegają sobie możliwość selekcji wśród nadesłanych zgłoszeń.
- Zgłoszenia należy wysłać drogą mailową na adres kolochem@info.p.lodz.pl lub zgłosić swoje uczestnictwo osobiście w siedzibie Koła na Wydziale Chemicznym Politechniki Łódzkiej, która mieści się w pokoju 166 (na pierwszym półpiętrze) do końca listopada 2012.
- Zespół jest zobowiązany do stawienia się w dniu Konkursu, nie później niż o 9:30 w Sali Konferencyjnej Wydziału Chemicznego.
- W razie nieobecności któregokolwiek członka zespołu, zespół uznaje się za nieobecny.
- Każda osoba biorąca udział w konkursie zobowiązana jest przynieść ze sobą dokument ze zdjęciem potwierdzający jej tożsamość oraz dokument potwierdzający status studenta (legitymacja studencka lub zaświadczenie z dziekanatu o statusie studenta).
§ 3 - Przebieg:
- Pierwszy etap obejmuje 20 pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru oraz 2 pytania otwarte. Maksymalnie do zdobycia jest 15 punktów. Do następnego etapu przejdzie 8 zespołów z uzyskaną największą ilością punktów.
- Drugi etap – zadanie niespodzianka. Każdy zespół otrzyma zadanie – niespodziankę do wykonania. Maksymalna liczba punktów do uzyskania na tym etapie – 15. Do trzeciego etapu przejdą 4 zespoły o największej liczbie uzyskanych punktów z dwóch poprzednich etapów.
- Trzeci etap - przewidywanie przebiegu reakcji. Wszystkim drużynom zostanie przedstawiony materiał filmowy, na którym zostaną zaprezentowane przygotowania do reakcji. Po jego emisji, zespoły na kartkach przygotowują odpowiedzi. Maksymalnie do zdobycia 24 punkty.
- Do czwartego – finałowego etapu przejdą dwa zespoły, które zgromadziły największą liczbę punktów z dotychczasowych etapów.
- Czwarty etap – trzy kategorie pytań o różnym stopniu trudności: trzy pytania za 3 punkty, dwa pytania za 5 punktów oraz jedno pytanie za 7 punktów. Do odpowiedzi na każde pytanie staje dwóch zawodników z przeciwnych drużyn, a odpowiedzi na dane pytanie udziela osoba, która zgłosi się jako pierwsza. Jeśli udzieli niepoprawnej odpowiedzi to punkty za dane pytanie zyskuje drużyna przeciwna.
- Zwycięża ten zespół, który w sumie uzyska największą liczbę punktów.
- W przypadku remisu zostanie zarządzona dogrywka.
Główną nagrodą był udział w Wiosennym Zjeździe SSPTChem.
Dla najlepszych zespołów były przewidziane nagrody książkowe i rzeczowe oraz wpis do suplementu do dyplomu.